👈 فروشگاه فایل 👉

بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری مادران با انگیزش پیشرفت دانش آموزان

ارتباط با ما

... دانلود ...

بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری مادران با انگیزش پیشرفت دانش آموزان سال سوم دبیرستان های دخترانه و پسرانه شهر اردبیل

فصل اول

انگیزش

فصل دوم

ساختار نظریه اتكینسون

فصل سوم

ابزار و روش تحقیق

- مقدمه

- روش تحقیق

- جامعه آماری، نمونه گیری و روش نمونه گیری

- مشخصات ابزار اندازه گیری

- متغیر مستقل و وابسته

- روشهای آماری

فصل چهارم

بررسی فرضیه ها

- مقدمه

- جداول ونمودارها واطلاعات توصیفی

- آزمایش تك تك فرضیه ها

بحث ونتیجه گیری

- نتیجه گیری از آزمایش فرضیه ها

- بحث درمورد نتایج

- پیشنهادات كاربردی

- پیشنهادهایی برای پژوهش

منابع

پرسشنامه انگیزش پیشرفت

پرسشنامه شیوه های فرزندپروری

چكیده:

به منظور بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری مادران با انگیزش پیشرفت فرزندان آنها دربین دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای دخترانه و پسرانه شهر اردبیل نمونه ای با حجم 200 نفر انتخاب شوند. (50 نفر پسر، 50 نفر دختر، 100 نفر مادران آنها)

سپس پرسش نامه شیوه های فرزند پروری بر مبنای الگوی بامریند روی مادران و پرسش نامه انگیزش پیشرفت هرمنس روی فرزندان آنها اجرا گردید.

پس از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها توسط نرم افزار كامپیوتریSPSS نتایج نشان داد كه مادرانی كه شیوه تربیتی آنها دموكراتیك و آزادگذاری است انگیزش پیشرفت فرزندان آنها بیشتر است.

در این تحقیق از نظر انگیزش پیشرفت تفاوت معنی داری بین دو جنس مشاهده نشد.

مقدمه

آدمی موجودی شگفت انگیز است. می تواند رویدادها را ادراك كند، به قضاوت های پیچیده دست بزند، اطلاعات را به خاطر آورد، مسائل را حل كند و نقشه ها را عملی سازد. این ماشین پیچیده ممكن است برای مقاصد مختلف به كار افتد؟ مثلا" نقشه جنگ را طرح كند یا به اكتشافات فضایی پردازد انسان دیگر را تحقیر كند یا بیماری را نوازش كند و بالاخره خواهان محبوبیت، برتری جویییا دوستی باشد. اینكه آدمی استعدادهای خود را صرف چه هدفهایی خواهد كرد منوط به انگیزش او است، یعنی به نوعی امیال، آرزوها، خواسته ها، نیازها، هوسها، گرسنگی ها، عشقها، تفریحها و ترسهای او بستگی دارد. (براهنی، 1366 )

یكی از هدفهای روان شناسی به عنوان یك علم، تبیین رفتار است. از این رو هر موضوعی كه در این مورد به ما كمك كند باید مورد توجه قرار گیرد. تبیین رفتار یعنی اینكه چرا رفتار اتفاق می افتد. روانشناسی انگیزش بخشی از پاسخ به این چرا را ارائه می دهد. چرا یك موش به جستجوی غذا می پردازد؟ چرا یك دانشجوی دانشكده سخت تلاش می كند تا مهندس شود؟ در حالی كه آن دیگری یا كمتر كار می كند یا كاری انجام نمی دهد؟ جواب سؤال اول این است كه موش گرسنه است، لكن پاسخ سؤال دوم چندان روشن نیست زیرا انگیزش هر دانشجو به عوامل متعدد بستگی دارد. (شكركن ، 1373)

هدف روانشناسی انگیزش، یافتن علل رفتارهای ساده و پیچیده است. در حقیقت علم انگیزش در جستجوی علت همه رفتارها است و در نتیجه روانسناسی را در تبیین رفتار یاری می دهد.

👇محصولات تصادفی👇

آنالیزهای فراوانی پروتئین shigella dysenteria نوع یک در محیط طبیعی در مقابل محیط مصنوعی، آشکار کننده تغییرات در حالت های پروتئین های گرفتار سمیت، تنش ترجمه مقاله و سمینار دوستی و تحرک: حرکت کاربر در شبکه‏ های اجتماعی مبتنی بر موقعیت شیپ فایل بخشهای شهرستان بندرگز نقشه ی زمین شناسی شهرستان خرم آباد گزارش کاراموزی در شرکت زامیاد